Zgrzytanie zębami: Jak przestać zaciskać zęby?

Ból głowy, ogólny dyskomfort po przebudzeniu, kłujący ból podczas żucia niektórych zębów czy krwawienie z dziąseł bez uzasadnionej przyczyny to tylko niektóre z objawów, jakie zgłaszają pacjenci, którzy przychodzą do nas na jeden z naszych zabiegów na bruksizm w Szczecinie.

Czy zgrzytanie i zaciskanie zębów to to samo?

Zrozumienie, jak działa ta patologia, jest niezbędne, aby rygorystycznie podjąć możliwe leczenie. Nagromadzone napięcie w okolicy żuchwy powoduje, że organizm ludzki wywiera mimowolną i nieświadomą siłę pomiędzy dwoma łukami zębowymi . Zwykle występuje w okresach snu, chociaż może również wystąpić w ciągu dnia.

Nacisk ten powoduje, że zęby górne i dolne stykają się z takim naciskiem, że lekko się przesuwają, powodując znane zgrzytanie zębami . Większość pacjentów, którzy z kimś śpią, informuje nas, że zostali zaalarmowani okresowymi odgłosami zaciskania szczęk w nocy.

Jak na stałe przestać zaciskać zęby

Kiedy Twoje ciało nieświadomie zaciska zęby, próbuje w jakiś fizyczny sposób rozładować całe nagromadzone napięcie , czy to spowodowane stresem, czy niepokojem.

Pierwszym krokiem, jaki powinnaś podjąć, aby przerwać to napięcie, jest oddanie się w ręce specjalisty . Dzięki stomatologii możemy zdiagnozować przyczynę i ocenić stopień uszkodzeń tkanek jamy ustnej. W zależności od rodzaju bruksizmu, na jaki cierpisz, możemy zaproponować Ci takie lub inne leczenie.

Równolegle z wizytą u specjalisty możesz wspomóc rozluźnienie mięśni w okolicy domu, aby przestać zaciskać zęby .

Co możesz zrobić w domu, aby przestać zaciskać zęby

Możesz podjąć działania we własnym domu, aby zmniejszyć zgrzytanie zębami . W ostatnich godzinach dnia wykonuj czynności, które nie wiążą się z fizycznym podekscytowaniem. Możesz czytać, chodzić boso po domu, napić się relaksującej herbaty ziołowej, medytować lub wziąć relaksujący ciepły prysznic.

Pozycja relaksacyjna stawu skroniowo-żuchwowego

Spróbuj zamknąć usta i całkowicie rozluźnić szczękę . W tej pozycji umieść czubek języka na podniebieniu oraz otwieraj i zamykaj szczękę, nie oddzielając warg ani nie odrywając języka od pozycji, w której się znajduje. Upewnij się, że ruchy są pionowe, a nie na boki.

To ćwiczenie fizjoterapii szczęki pomoże Ci rozładować napięcie przed pójściem spać lub o każdej porze dnia.

Profesjonalne zabiegi eliminujące zaciskanie zębów

Jeśli uważasz, że cierpisz na bruksizm, pomożemy Ci rozwiać Twoje wątpliwości. Dzięki dogłębnej diagnozie będziemy wiedzieć, jak najbezpieczniej zatrzymać zgrzytanie zębami. Leczenie nie zawsze polega na zastosowaniu szyny odciążającej, stosuje się także infiltracje lub przepisuje się leczenie doustne, aby zatrzymać powstałe patologie.

Jeśli chcesz, żebyśmy rozpatrzyli Twoją sprawę i pomogli przestać zaciskać zęby, zadzwoń do nas ! Nasza klinika stomatologiczna znajduje się w Szczecinie Śródmieściu. Pomożemy Ci rozpocząć leczenie bruksizmu i zaplanujemy wspólnie naprawę uszkodzonych przez to zębów.